Мета: ознайомити дітей з народним художнім промислом, виробами з тіста, пластичними властивостями тіста, його фактурою. Активізувати творчу діяльність, конструктивне мислення, Формувати навички роботи з тістом. Розвивати увагу, уяву, мовлення, дрібну моторику, координацію рухів. Виховувати почуття прекрасного, бажання передавати у виробах предмети та явища навколишнього світу.
Принципи організації роботи з ліплення
1. Принцип систематичності: безперервність, регулярність, планомірінсть виховного та освтінього процесів.
2. Принцип свідомості. Коли дитина дізнається що-небудь нове — вона завжди ставить запитання: для чого, навіщо. Щоб отримати відповіді на них, дитина має розуміти мету навчального завдання, яке перед нею поставили, і усвідомлювати, яким чином вона буде її реалізовувати.
3. Принцип поетапності. Як і при освоєнні будь-якого матеріалу чи техніки, спочатку варто ознайомлювати дітей з очевидними властивостями тіста, пропонувати прості прийоми ліплення, потім — ускладнювати завдання, спонукати до експериментування, комбінування.
4. Принцип наочності. Безпосередня зорова наочність сприяє виникненню у дитини естетичного сприйняття конкретного виробу і бажання його створити.
5. Принцип доступності та індивідуальності. Кожна дитина має свої індивідуальні особливості: рівень розвитку, уподобання, здібності, набутий досвід, потреби. Все це важливо враховувати у процесі навчання.
Завдання педагога
— В ігровій формі ознайомити дошкільників із пластичними властивостями солоного тіста, технологією виготовлення виробів з нього.
— Побудувати роботу гуртка так, щоб на його заняттях органічно поєднувалась ігрова, трудова та освітня діяльність малят.
— Формувати у дітей цілісне уявлення про світ.
— Розвивати конструктивне мислення, творчі здібності малят, самостійність.
— Враховувати в роботі індивідуальні особливості кожного вихованця та підбирати посильні для нього завдання.
— Учити дошкільнят втілювати художні образи у конкретних виробах.
— Створити умови для набуття дітьми практичного досвіду.
— Виховувати в гуртківців дружні взаємини, толерантність до ідеї товаришувати, повагу до праці інших, бережне ставлення на всіх етапах його виготовлення.
Прийоми ліплення
1. Конструктивний. Є найбільш простим і полягає в тому, що зображуваний предмет ліплять з окремих чатстин. Цей прийом найчастіше використовують на початкових етапах навчання, коли у дітей ще немає досвіду ліплення.
2. Пластичний. Полягає у тому, що виріб виконують з одного шматка. Для такої роботи потрібні певні навички ліплення, знання предмета, його форми і пропорції, добре розвинені просторові уявлення.
3. Комбінований. Включає в себе конструктивний і пластичний прийоми. Застосовується під час створення виробів, які складно виліпити з одного шматка.