Методичні рекомендації щодо організації сюжетно-рольових ігор

Cюжетно-рольова гра – провідна діяльність дошкільників, яка задовольняє вікові потреби дітей та допомагає оволодіти знаннями і вміннями. У грі починається моральний та розумовий розвиток дитини, а головне – становлення особистості.
Відомі два джерела, які живлять дитячі задуми, спонукають реалізувати їх у грі.
Перше – явища і події навколишньої дійсності, які випадково спостерігають діти і які викликають у них інтерес.
Друге – продумана, послідовна організація дорослими доступних, цікавих вражень, що можуть збагачувати зміст гри.
Комплексний метод керівництва ігровою діяльністю передбачає два основних етапи:
1. Виникнення гри на основі вражень дітей у процесі ознайомлення із суспільними явищами, поглиблення і розвиток її за допомогою іграшок та замінників.
2. Активізація педагогічно доцільного змісту ігор – знань, моральних уявлень, творчості, самостійності – за допомогою рольового спілкування вихователя з дітьми, введення правил колективної гри.
Для забезпечення правильної організації та проведення сюжетно-рольової гри, необхідні:
- чіткість та послідовність планування навчально-виховної роботи з керівництва творчими іграми;
- зв’язок між навчанням на заняттях, творчими іграми та працею, спрямованими на задоволення потреби гри;
- складання перспективного планування підготовки сюжетно-рольових ігор на рік;
- конкретизація ігрової ситуації, безпосередньо вихователем у період гри, спираючись на знання та вікові особливості дітей, конкретну ситуацію, досвід, такт, педагогічну майстерність.

/Files/images/ььь.jpeg

Методичні рекомендації щодо проведення сюжетно-рольових ігор

І. Вимоги до гри:


- кожна дитина повинна вміти виконувати будь-яку роль тієї чи іншої гри (мінятися ролями);
- вживати ввічливі слова – необхідна умова культури спілкування;
- включати в сюжетно-рольові ігри лічбу та вимір, переходячи від конкретних форм до більш абстрактних;
- ігровий матеріал має бути привабливий і розміщений у доступних для дітей місцях.

ІІ. Керівництво вихователя грою:

- знати психологічні та вікові особливості дітей дошкільного віку, індивідуальні – кожної дитини;
- завойовувати довіру у вихованців, розуміти ігрові задуми дітей, їх переживання, вміти встановлювати з ними дружні контакти;
- вміти пробудити у дитини інтерес, цікавість до гри, бажання гратися в колективі однолітків;
- добре знати структуру рольової гри, її чотири компоненти (розподіл ролей, ігрові дії ролей, ігрове застосування предметів та їх умовну заміну іншими предметами, стосунки між гравцями);
- проводити роботу з дітьми по ознайомленню з навколишнім життям, працею дорослих у різних сферах, щоб діти мали певні конкретні знання про навколишню дійсність, які б вони могли використати в грі;
- розвивати в процесі гри у дошкільників творчість, фантазію, уяву, використовуючи різноманітні прийоми: запитання, заохочення, репліку, вказівку, оцінку окремих персонажів, тощо;
- тримати в полі зору всіх учасників гри, а часом самому бути її учасником (з молодшими гратися разом, у старших дошкільників розвивати самостійність, цілеспрямованість, наполегливість);
- сприяти організації дитячого колективу у грі, вихованню дружніх почуттів, позитивних моральних якостей.

/Files/images/anime-angely-446.gif

Рекомендації по організації чергувань у дошкільних групах ДНЗ

І. Види чергувань:
- по їдальні
- по куточку живої природи
- по заняттях
1. У молодшій групі привчати дітей виконувати домашні завдання з близьким результатом: ставити стільці до столів, розкладати на столах серветки, ставити хлібниці, серветниці, тарілки, розкладати ложки; розкладати матеріали до занять і прибирати їх.
З другої половини року привчати дітей до виконання обов’язків чергових по їдальні.
2. У середній групі продовжувати формувати вміння виконувати обов’язки чергових по їдальні: сервірувати столи у певній послідовності:
- застилати столи скатертинами чи розкладати серветки;
- прикрашати букетами квітів;
- ставити хлібниці;
- ставити серветниці;
- ставити блюдечка і чашки;
- ставити тарілки;
- розкладати ложки, виделки, ножі.
Чергування по заняттях вводиться з першої чи другої половини року – на вибір вихователя. Залучати дітей виконувати обов’язки чергових з підготовки до занять: розкладати матеріали, посібники, а після занять прибирати їх на місце.
3. У старші групі обов’язки ускладнюються по кожному із видів чергувань. Черговим по їдальні у присутності дорослого самостійно сервірувати столи до обіду у відповідній послідовності. після їди кожна дитина має сама прибирати свій посуд, а чергові – хлібниці, серветниці та змести крихти зі столу.
Черговим по заняттях – під час підготовки до занять розставити стільці, розкласти у певній послідовності матеріали, обладнання, підготовлені вихователям посібники. привчати кожну дитину самостійно прибирати своє робоче місце після занять.
Черговим по куточку природи – щоденно поливати квіти, розпушувати грунт, допомагати чистити акваріум, клітки для птахів і т.д.
4. Вихователям всіх вікових груп слід звернути увагу на встановлення між дітьми – черговими та всім колективом взаємної поваги.
Чергові дбають про колектив, а діти повинні допомагати черговим, не порушувати правил поведінки, дотримуватися чистоти і порядку.

/Files/images/1323091979.jpeg

Рекомендації по призначенню чергових

1. З початку року в кожній групі слід чітко розподілити дітей за різними видами чергувань так, щоб кожна дитина по черзі виконувала обов’язки чергових на різних ділянках роботи.
2. Чергових призначати доцільно по двоє.
3. В ІІ молодшій групі та середній групі дітей краще призначати на одноразове чергування з тим, щоб вони поступово привчалися виконувати обов’язки чергових.
4. В старшій групі кращим варіантом є призначення чергових на два дні: це дає можливість закріпити їхні трудові вміння.
5. Призначення чергових має бути оформлене у куточку чергових, де вивішують умовні значки – позначення (різні предмети, фотокарточки, геометричні фігури). Ці значки вивішують заздалегідь, щоб діти краще запам’ятовували.
6. Добираючи пари для чергування, треба враховувати індивідуальні особливості дітей, трудові навички, взаємини вихованців.

Корисні посилання для педагогів ДНЗ
wym-1486109329127

/Files/images/anime-jivotnie-3712.gif

Кiлькiсть переглядiв: 419

Коментарi

  • GeorgeOl

    2014-11-13 06:24:14

    [url=http://satinet.info/otkrytoe-sputnikovoe-televidenie/]открытое спутниковое тв[/url] Сейчас в РФ имеется уже довольно много компаний, которые предоставляют официально услугу- цифрового спутникового TV для индивидуальных абонентов. Спутниковое tv уже давно зарекомендовало себя лишь с отличной стороны, в основном это касается тех районов, где простое эфирное вещание осуществлялось c различными помехами. В последнее время прослеживалось развитие и крупный рост этого направления. Все это, конечно же, самым лучшим образом сказалось на пользователях...