/Files/images/cd81ca5c77d6.png

Аналіз
стану організації життєдіяльності дітейЛиповодолинського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Берізка»за 2018 – 2019 навчальний рік

Липоводолинський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Берізка» розміщений в типовому приміщенні, збудованому в 1971 році.

Режим роботи – п’ятиденний, 10,5 годинний – відповідав запитам батьків.

Дошкільний заклад загального рівня розвитку, україномовний, підпорядкований відділу освіти Липоводолинської РДА, фінансується з бюджету Липоводолинської селищної ради.

Приміщення забезпечене центральним водопостачанням; опалення здійснюється автономною газовою котельнею.

Головним завданням колективу дошкільного навчального закладу (ясла-садок) «Берізка» є розвиток, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дошкільників, забезпечення якісної підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі.

Відповідно до освітніх запитів населення на базі дошкільного закладу здобували освіту 139 вихованців.

Для задоволення освітніх потреб дітей в 2017 – 2018 навчальному році функціонувало 6 вікових груп:

Група дітей раннього віку №1 - 19 дітей,

група дітей раннього віку №2 - 19 дітей,

група дітей молодшого дошкільного віку – 23 дітей,

група дітей середнього дошкільного віку - 27 дітей,

група дітей старшого дошкільного віку №1 – 26 дітей,

група дітей старшого дошкільного віку №2 - 25 дітей.

У 2017-2018 н.р. заклад працював за комплексною програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» (наук. кер. – Кононко О. Л.). – нова редакція 2014 року, яка розроблена відповідно до Базового компонента дошкільної освіти та парціальними програми:

«Україна – моя Батьківщина», програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку (авт. – Кичата І. І., Каплуновська О. М., Палець Ю.М.; за наукового редагування Рейпольської О. Д.);

«Граючись вчимося. Англійська мова», програма для дітей старшого дошкільного віку, методичні рекомендації (авт. – Гунько С., Гусак Л., Лещенко З.) – чинна до кінця навчального року;

«Англійська мова для дітей дошкільного віку», програма та методичні рекомендації (заг. ред. – Низковська О.В., авт. – Кулікова І. А., Шкваріна Т.М.)

«Радість творчості», програма художньо-естетичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку (авт. – Борщ Р. М., Самойлик Д. В.) – чинна до кінця навчального року;

«Грайлик», програма з організації театралізованої діяльності в дошкільному навчальному закладі (авт. - Березіна О. М., Гніровська О. З., Линник Т. А.).;

«Про себе треба знати, про себе треба дбати», програма з основ здоров’я та безпеки життєдіяльності дітей віком від 3 до 6 років (авт. – Лохвицька Л. В.).

Групи укомплектовані згідно вимог програми. Групові приміщення складаються з групових кімнат, санвузлів, роздягалень. Педагогічними кадрами дитячий садок укомплектовано, у закладі працюють: завідувач, вихователь–методист, практичний психолог, інструктор з фізкультури, 2 музичних керівники, керівники гуртків, вихователі, медичне обслуговування здійснювали старша медична сестра та медична сестра з дієтичного харчування.

Освітній процес у закладі у 2017 -2018 н.р. забезпечували 17 педагогів.

Зокрема: завідувач - Пермякова Т.М., вихователь – методист - Чайковська Р.І., практичний психолог – Решетник Ж.В., інструктор з фізкультури - Пасько Ю.В., музичні керівники – Кіптенко М.В., Романюк Ю.О., вихователі: Кукавська Г.І., Муравицька Н.А., Проценко С.О., Сердюк О.О., Сердюк Ж.С., Зубко К.О., Наумко О.М., Ткаченко С.П., Клець Я.О., Троценко Н.І., Нищета Н.І..

- 16 педагогів мають вищу педагогічну освіту,

- 1 педагог має неповну вищу педагогічну освіту.

Дошкільний навчальний заклад має достатню матеріально-технічну базу, яка у значній мірі утримувались за рахунок батьківської спонсорської допомоги та за кошти місцевого бюджету. За минулий навчальний рік придбано: 2 ноутбуки, мультимедійний проектор, комплект меблів для шостої групи, іграшки та обладнання для розвивального осередку, посуд, постільну білизну, рушнички, миючі засоби.

У садочку створені всі умови для повноцінного всебічного розвитку особистості дитини. Групові приміщення частково оновлені новими дитячими меблями: столиками та стільчиками, куточками практичної діяльності, інформаційними стендами, пошито костюми для проведення різноманітних заходів.

Проведено поточні ремонти всіх групових кімнат.

Територія ДНЗ поділена на 5 ігрових майданчики, які на початку літа за ініціативою вихователів та завдяки силам і спонсорським коштам батьків були відремонтовані та поновлені нетрадиційним обладнанням. Все обладнання пофарбоване і відповідає санітарно – гігієнічним нормам та правилам безпеки життєдіяльності дітей. Територія ДНЗ озеленена, квітники і міні – город доглянуті.

У 2017 – 2018 навчальному році у зв’язку з організацією освітньо – виховного процесу за Програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та враховуючи необхідність змін в підходах та організації життєдіяльності дітей, педагогічним колективом було визначено пріорітетний напрямок роботи закладу– фізкультурно - оздоровчий:

«Продовжувати виховати у дітей відповідальне ставлення до свого здоров’я, позитивне ставлення до здорового способу життя, прагнення постійно і неухильно дбати про себе, формувати систему знань про способи оздоровлення та використання їх у повсякденному житті відповідно до програми Едуарда Станіславовича Вільчковського «Будь здоровим, малюк!»

Також спрямовано свою діяльність на розв’язання основних ключових пріоритетних змістових завдань освітнього процесу у дошкільному навчальному закладі на навчальний рік:

1. Створити належні умови для отримання дітьми дошкільної освіти.

2. Забезпечити дієвість особистісно орієнтованої освітньої системи.

3. Реалізувати принципи демократизації, гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі (ДНЗ).

4. Продовжувати роботу з організації сучасного освітнього середовища ДНЗ, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості.

5. Продовжувати роботу з реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

6. Продовжувати роботу по забезпеченню наступності в контексті підготовки дитини до вимог нової сучасної школи.

З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого – педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей, які виховуються в сім’ї продовжував свою роботу Консультативний пункт «Разом з мамою» . Для проведення роботи з батьками задіяні такі фахівці: вихователь–методист, вихователі, музичні керівники, інструктор з фізкультури, практичний психолог, логопед, старша медична сестра, сестра медична з дієтичного харчування..

З метою поліпшення якості освітньої роботи з дошкільникам з питань особистої безпеки та захисту здоров’я дітей від негативних впливів довкілля та життя у надзвичайних ситуаціях; удосконалення теоретичних знань та практичних навичок педагогічних працівників з формування у дітей дошкільного віку ціннісного ставлення до власного життя і здоров’я; пропаганди здорового способу життя серед дітей та їх батьків, в закладі з 13.11.2017р. по 17.11.2017 р. та з 16.04.2018 по 20.04.2018 року було організовано та проведено Тижні безпеки життєдіяльності дитини.

До Тижня безпеки життєдіяльності дитини був розроблений план дій працівників під час виникнення надзвичайної ситуації та план евакуації дітей на випадок надзвичайних ситуацій, проведено навчання працівників закладу згідно з розкладом за тематикою відповідно до програми занять, підготовлено та оформлено довідково-інформаційний матеріал.

Під час підготовки та проведення «Тижня безпеки життєдіяльності» проведено ряд заходів: - організовано групові та індивідуальні заняття з дітьми відповідно теми, а саме:

Понеділок – «Електроприлади – наші помічники та небезпека від них»

Вівторок – «Дитина і вулиця»

Середа – «З вогнем погані жарти – жартувати з ним не варто»

Четвер – «Сам вдома» (особиста безпека вдома)

П’ятниця – «Стихійні лиха: буря, ураган, гроза, град – ознайомлення з небезпекою для життя».

З 17 по 27 жовтня 2017 року в ДНЗ було проведено фестиваль "Гармонія руху", з метою збереження та зміцнення здоров'я дітей дошкільного віку, активізації роботи у фізкультурно-оздоровчому напряму за участю вихованців ДНЗ, педагогів, батьків.

Фестиваль «Гармонія руху» проходив у відповідності до програми , яка була розроблена вихователем-методистом та доведена до відома всіх працівників закладу, згідно якої руховий режим дітей упродовж фестивального періоду реалізовувався через різні форми їх рухової діяльності: ранкову гімнастику, фізкультурні та музичні заняття, рухливі ігри та фізичні вправи на прогулянці, фізкультхвилинки, фізкультурні паузи, гімнастику пробудження після денного сну, краєзнавчо-туристичну та самостійну рухову діяльність. Згідно з планом заходів щодо проведення фестивалю в закладі кожен день мав спрямування і проходив під своїм гаслом:

Вівторок, 17.10.2017р. День руху й краси «Який би рух малята не робили, у ньому є гармонія душі!»

Середа, 18.10.2017р. День народної гри «Танцюємо, співаємо, в різні ігри граємо»

Четвер, 19.10.2017р. Олімпійський день «Нас зібралось тут багато, нумо разом ми змагатись»

П’ятниця, 20.10.2017р. День рухливих ігор і вправ з використанням авторського художнього слова

Понеділок, 23.10.2017 р. День здоров’я «Музику та рухи ми поєднали і весело в ігри чудові пограли!»

Вівторок, 24.10.2017р День фізкультури та спорту «Гнучкі, сильні та витривалі»

Середа, 25.10.2017р, День туризму «Тільки той, хто спортивний і рухливий, завжди буде здоровий і щасливий!»

Четвер, 26.10.2017р. День сім’ї та спорту «Здорова родина – здорова дитина»

П’ятниця, 27.10.2017р., Підведення підсумків «Любим гратися, стрибати, щоб здоровими зростати».

03 квітня у Липоводолинському ДНЗ (ясла-садок) «Берізка» пройшов цікавий та корисний захід – День відкритих дверей на тему: «Адаптація дітей до умов дошкільного закладу».

Метою проведення заходу було залучити батьків до освітнього процесу, до активної співпраці з колективом дошкільного закладу і підвищення уваги до потреб своєї дитини, формувати педагогічну свідомість батьків і спрямувати діяльність ДНЗ та батьків на готовність реально впроваджувати гуманно-особистісний підхід до дитини.

Практичним психологом Решетник Ж.В. в 2017-2018 навчальному році проводилась:

- психолого - діагностична робота;

- корекційно - розвивальна робота;

- бесіди та психологічні ігри, спрямовані на створення психологічно стабільного стану дітей;

- консультації з вихователями, батьками дітей у напрямку підвищення їх психологічної культури.

Вся методична робота в дошкільному закладі підпорядкована систематичному плану роботи, який складається на основі аналізу за минулий навчальний рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. До річного планування залучаються всі працівники закладу, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження.

Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року. Систему методичної роботи становили як традиційні форми (семінари – практикуми, консультації, відкриті покази освітнього процесу, співбесіди, виставки тощо), так і інтерактивні (тренінги, диспути, дискусії, анкетування, презентації педагогів тощо.

Найважливішою формою підвищення рівня креативності та педагогічної майстерності педагогів була педрада. Проведені педради відзначались актуальністю, науковістю педагогічною доцільністю тематики та інноваційним підходом до їх проведення через використання інтерактивних форм та методів роботи. На обговорення виносилися питання освітньо — виховної діяльності:

- «Про організацію роботи дошкільного навчального закладу у 2017-2018 н. р.»,

- «Особливості предметно – розвивального середовища у ДНЗ»,

- «Правове виховання дітей, як невід’ємна складова формування особистості громадянського суспільства»,

- «Підсумки роботи ДНЗ у 2017 - 2018 н. р.».

Протягом навчального року методичною службою ДНЗ систематично проводились різноманітні форми інформаційно-консультаційної роботи з педагогами з різних питань організації освітньої діяльності згідно відповідних розділів річного плану. Особливо ефективними та змістовними були семінари:

24 листопада 2017 року на базі нашого садочка проведено районний семінар – практикум вихователів ДНЗ «Здійснення інноваційної діяльності в освітньому просторі закладу дошкільної освіти».

15 листопада 2017 року проведено семінар-практикум за темою «Розвиток мовленнєвої компетентності дитини дошкільного віку».

Для вирішення річних завдань були підготовлені змістовні консультації педагогів за темами: «Формування уявлення про працю дорослих через читання художньої літератури», «Індивідуальний підхід до дітей під час заняття, підбір методів і прийомів проведення», «Співпраця музичного керівника і вихователя у музичному вихованні дошкільників», «Як методично правильно організувати самостійну діяльність дошкільників?», «Забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку», «Безпека життєдіяльності дітей – важливий аспект навчально-виховного процесу в ДНЗ», «Роль вихователя ДНЗ у подолання агресивної поведінки дітей».

Реалізація наступності з боку дошкільної ланки освіти полягає у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних, психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь, що було виявлено за результатами контрольних занять з різних розділах Програми «Я у Світі», проведено тестування на рівень готовності навчання в школі практичним психологом закладу Решетник Ж.В. та діагностування сформованості освітніх компетенцій дітей старшого дошкільного віку. Для реалізації цих завдань педагогами закладу проводились із дітьми бесіди про школу, майбутнє навчання в ній. Учителі початкових класів брали участь у проведенні батьківських зборів у старших дошкільних групах. А також організувано зустріч з учителями 4-х класів за круглим столом по темі «Реалізація принципу наступності у формуванні компетенцій: дошкільний навчальний заклад – початкова школа». Педагогічним колективом закладу проведена робота щодо охоплення дітей 5-го року життя дошкільною освітою.

Найбільш ефективними формами підвищення фахової майстерності вважаємо самоосвіту. Курси педагогічних працівників є основною складовою частиною підвищення їх педагогічної майстерності і фахової кваліфікації на підставі осмислення власної діяльності.

Ефективною формою методичної роботи стало проведення колективних переглядів занять та режимних моментів.

В 2017-2018 навчальному році відповідно до графіків відвідування занять всіма педагогами закладу були проведені відкриті заняття для адміністрації ДНЗ та взаємовідвідування педагогічними працівниками занять. В цьому році кожен педагог показав по 4 показових занять, а вихователі, які атестувалися – по 6 показових занять.

Атестаційний період – це важливий етап діяльності навчального закладу. Під час атестації вивчаються професійні якості педагога, його сильні та слабкі сторони, рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду кращих педагогів навчального закладу.

З працівниками, які в цьому році атестувалися (3 педагоги):

Чайковська Р.І., Троценко Н.І., Сердюк О.О., відповідно до плану та графіку, проведено вивчення системи освітньо-виховної роботи даних педагогічних працівників.

Протягом року педагогічний колектив ДНЗ брав активну участь у районних методичних заходах:

Педагогічний колектив закладу прийняв участь у районному етапі обласного конкурсу на кращий Інтернет-сайт закладів дошкільної освіти у 2018 році та у районному етапі обласного фесивалю-огляду фахової майстерності педагогів закладів дошкільної освіти у 2018 році «Світ дошкілля» та став переможцем .

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання: «Дошкільне виховання», «Музичний керівник», «Методична скарбничка», «Практика управління закладом освіти», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Медична сестра».

В дошкільному закладі є всі необхідні умови для розвитку творчих та пізнавальних здібностей кожного дошкільника. Однією із ефективних додаткових форм організації освітнього процесу в умовах дошкільного навчального закладу є гурткова робота, яка спрямована на задоволення потреб та інтересів дітей до певного виду діяльності, виявлення та розвиток у них загальних та спеціальних здібностей. З огляду на це, у дошкільному закладі протягом поточного навчального року функціонували такі гуртки:

- «Креативне рукоділля»,

- «Funny Fnglish»,

- Хореографічний гурток «Промінчики»,

- Драматичний гурток «Казкарики»,

- Тістопластика «Жайворонок»,

- «Фітбол гімнастика ».

Велика увага приділялася оздоровленню дітей улітку.

Організаційно-педагогічна робота з дітьми проводилась згідно орієнтованого розподілу занять та орієнтовного тематичного планування. Було збільшено кількість екскурсій в природу в порівнянні з навчальним роком, навчально-виховний процес проходив у формі «хвилинок мислення серед природи». У цікавій формі пройшли прогулянки-походи на луки, свята: «День захисту дітей», «Острів розваг», «Ой, на Івана. Ой, на Купала», «Яблуневий спас» та інш.. День у садочку починався з ранкової гімнастики. Дошкільники приймали сонячні ванни, ходили босоніж по траві, доріжках «здоров’я» (шишки, каштани, сіно, гравій, пісок), приймали контрастні повітряні ванни. Найбільш ефективними і найулюбленішими засобами загартування дітей дошкільного віку стали ігри з водою та піском, плескання у виносних надувних басейнах. Велику користь дитячому здоров’ю приносять заняття з фізичної культури на свіжому повітрі з використанням різноманітного спортивного обладнання та інвентаря.
В закладі особлива увага приділялась організації харчування дітей, забезпеченню максимальної різноманітності раціону харчування, включаючи соки, овочі, фрукти. Всього за літній період в ДНЗ було оздоровлено 102 дошкільника.

Співпраця педагогічного колективу, батьків вихованців відбувається таким чином:

-активна допомога батьків у створенні умов для успішного розгортання освітнього процесу: дизайн групових приміщень або окремих тематичних куточків, озеленення майданчиків, виготовлення ігрових матеріалів;

-періоди підготовки до свят, оскільки вони об’єднують дітей і дорослих спільними переживаннями та справами, створюють атмосферу піднесенності, сюрпризності, веселого настрою.

Ідеї батьків цінуються, до їх порад – прислухаються, разом з батьками обговорюються і розв'язуються проблеми та конкретні питання, приймати важливі рішення.

Сучасне оформлення демонстраційних стендів дало можливість батькам отримати інформацію не лише про виховання своєї дитини, а й дізнатися про роботу всього закладу. В групових приміщеннях оформлені та періодично змінюються батьківські куточки: «Радимо прочитати», «Великі права маленької дитини», «Куточок психолога», «Корисно знати», «Я малюю світ», «Чарівний пензлик», «Для мам і тат», «Букет порад від психолога», «Наше сьогодення».

Аналіз результатів захворюваності показав, що кількість днів, випадків пропущених по хвороб, у межах 6% захворювань.

Для нормального росту та розвитку дітей є забезпечення збалансованого харчування. Показник виконання норм харчування дітей дошкільного закладу за півріччя становить 85,5 % .

Середня вартість харчування становила 12.20 грн.

На сьогодні в дошкільному закладі є ще ряд невирішених проблем, але колектив ДНЗ налаштований на працю в режимі розвитку, відновлення.

/Files/images/169.gif

Пріорітетні завдання
Липоводолинського дошкільного навчального закладу
(ясла-садок) «Берізка»
на 2018 – 2019 навчальний рік

Спрямовано свою діяльність на розв’язання основних ключових пріоритетних змістових завдань освітнього процесу у дошкільному навчальному закладі на навчальний рік:

1. Продовжувати роботу по забезпеченню наступності у роботі дошкільної та початкової ланок освіти у світлі Концепції «Нова українська школа».

2. Продовжувати роботу по залученню батьків до активної участі в заходах, що проводяться в дошкільному закладі, формування в них відчуття приналежності до колективу дитячого садка, як однодумців і спільників.

3. Організувати роботу педагогічного колективу на забезпечення системного підходу до охорони життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, шляхом створення безпечного розвивального середовища та налагодження системи роботи з безпеки життєдіяльності з педагогами, дітьми і батьками.

4. Удосконалювати та розвивати сучасне освітнє середовище дошкільного навчального закладу (предметно-ігрове, природне, соціальне середовище, матеріально-технічні засоби навчання), яке буде сприятливо впливати на формування гармонійно розвиненої особистості та реалізацію індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

5. Продовжувати роботу з підвищення інформаційної культури педагогів та удосконалення педагогічної компетентності, гуманістичного світогляду, опанування відповідних передових технологій, творчого підходу до дітей з урахуванням індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку.

/Files/images/169.gif

Кiлькiсть переглядiв: 303

Коментарi