/Files/images/0_86ab2_bb4b8229_orig.png

Особливої ​​актуальності в даний час набула проблема наступності між ланками освіти, а саме між ДНЗ і школою. Реалізація наступності з боку дошкільної ланки має полягати у формуванні готовності дітей старшого дошкільного віку до систематичного навчання і шкільного життя, що передбачає мотиваційну, емоційно-вольову, комунікативну, фізичну підготовку, розвиток пізнавальних психічних процесів та мовлення, прищеплення елементарних навчальних умінь.

Традиційно так склалося, що ДНЗ «Берізка» тісно співпрацює з Липоводолинською СШ І-ІІІ ст.. Між закладами освіти щороку укладаються угоди про співпрацю, плануються спільні заходи щодо організаційно-педагогічної роботи з проблеми готовності дітей до навчання в школі з метою забезпечення наступності і перспективності освітнього процесу, соціокультурної адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання в початковій школі та їх всебічного гармонійного розвитку. На початку кожного навчального року педагогічними працівниками двох навчальних закладів складається єдиний спільний план, метою якого є активізація роботи за трьома основними напрямками:

- робота з дітьми;

- взаємодія педагогів;

- співпраця з батьками .

Протягом навчального року активно проводиться:

1. Робота з дітьми:

- екскурсії до школи;

- відвідування шкільного музею, бібліотеки;

- знайомство та взаємодія дошкільнят з учителями та учнями початкової школи;

- участь у спільній освітньої діяльності, ігрових програмах;

- виставки малюнків і виробів;

- зустрічі та бесіди з колишніми вихованцями дитячого саду;

- спільні свята (День знань, Новорічні ранки, випускний вечір, випускний бал в дитячому садку і спортивні змагання дошкільнят та першокласників;

- участь у театралізованій діяльності;

2. Взаємодія педагогів:

- спільні педагогічні ради (ДНЗ і школа);

- круглі столи педагогів ДНЗ та вчителів школи;

- проведення діагностики по визначенню готовності дітей до школи;

- взаємодія медичних працівників, психологів ДНЗ і школи;

- відкриті покази освітньої діяльності в ДНЗ і відкриті уроки в школі;

Вчителі початкової школи, які набирають першокласників, на початку навчального року відвідують заняття вихователів, які працюють в старшій групі дитячого садка з метою знайомства з дітьми, з формами та методами роботи. Відвідують вчителі заняття в старшій групі і в другій половині року з метою знайомства з рівнем отриманих дітьми знань та їх творчих здібностей.

Вихователі дошкільних навчальних закладів відвідують уроки математики, навчання грамоти в 1 класі школи.

3. Співпраця з батьками:

- спільні батьківські збори з педагогами ДНЗ та вчителями школи;

- консультації з педагогами ДНЗ і школи;

- зустрічі батьків з майбутніми учителями;

- дні відкритих дверей;

- анкетування, тестування батьків для вивчення самопочуття сім'ї напередодні шкільного життя дитини і в період адаптації до школи;

Педагогічний колектив ДНЗ значну увагу приділяє створенню сприятливих психологічних умов для забезпечення процесу готовності та адаптації дітей до шкільного навчання. Згідно з планом роботи протягом навчального року практичний психолог ДНЗ проводить психодіагностичний моніторинг щодо психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі.

За результатами соціально-психологічних досліджень практичний психолог готує тематичні виступи на засіданнях педагогічних рад, на педгодинах, доводить до відома колективів результати про проведену роботу з комплексного дослідження готовності дітей до школи, надає методичні рекомендації для вихователів ДНЗ та вчителів початкової ланки щодо готовності та адаптації кожної дитини до шкільного життя. Теми виступів та консультацій:

· «Психологічні умови готовності дитини до школи», «Вікові особливості сприймання навчального матеріалу у дітей старшого дошкільного віку», «Особливості спілкування педагогів з дітьми в дитячому садку і школі», «Формування в дошкільному навчальному закладі передумов успішного навчання в школі» «Головні аспекти підготовки дітей до школи», «Психо-соціальна готовність дитини до школи».

Також практичним психологом ДНЗ проводиться просвітницька робота з батьками майбутніх першокласників, надається інформація для батьківських куточків в групах («Готуємось до школи», «33 способи як виховати хорошу дитину», «Ваша дитина йде до школи», «Причини дитячої агресії», «Ігри на розвиток уваги, пам’яті мислення»), проводяться індивідуальні консультації для батьків з питань виховання та розвитку дитини («Емоційний розвиток дитини», «Родинне виховання», «Готовність дитини до школи», «Як знайти гармонію дитячої душі»), в групових кімнатах створюються куточки «Психолог радить», де висвітлюються методичні рекомендації з питань подолання дезадаптації дошкільників.

В старшій групі ДНЗ практичний психолог приймає участь у батьківських зборах, проводить анкетування батьків, моніторинг психологічної готовності дітей до навчання в школі.

Продовжуючи роботу практичного психолога ДНЗ, шкільний психолог проводить діагностування першокласників по готовності дітей шестилітнього віку до навчання в школі. Досліджується ставлення учнів до школи, виявляються прояви тривожності, побоювання, негативне сприйняття школи.
Робота дошкільного закладу з Липоводолинською спеціалізованою школою І-ІІІ ступенів ведеться на належному рівні – відповідно до плану «Наступність у роботі ДНЗ та школи».

/Files/images/107201828_11a64ec4e8e3.gif

Фоторепортаж

/Files/images/spvpratsya/DSCN0146.JPG/Files/images/spvpratsya/DSCN0356.JPG/Files/images/spvpratsya/DSCN6706.JPG/Files/images/spvpratsya/DSCN8331.JPG/Files/images/spvpratsya/DSCN9943.JPG

/Files/images/107201828_11a64ec4e8e3.gif

Кiлькiсть переглядiв: 205

Коментарi